15 Şubat 2011

iPhone 4 iOS 4.2.1 üzerinde Greenpois0n RC6 ile jailbreak

iPhone 4 yazılım versiyon 4.2.1 üzerine Greenposion RC6 kullanarak jailbreak yapıyoruz. Aşağıda Türkçe video ile anlatımımı bulabilirsiniz.

Bu yazıda anlattığım Greenpois0n rc6 jailbreak yazılımı aşağıdaki iOS cihazlarını desteklemekte:


- iPod Touch 2G
- iPod Touch 3G
- iPod Touch 4G
- iPad 1G
- iPhone 3Gs
- iPhone 4
- iPhone 4 Verizon
- Apple TV 2


Özet olarak adımlarımız bu şekilde:

1. En güncel iTunes indirip kurun.
2. iPhone yazılımınız daha düşük ise iTunes üzerinden versiyon 4.2.1 'e yükseltin.
3. iPhone'unuzu iTunes'a bağlayarak yedek almasını sağlayın. Bir aksilik çıkarsa bu yedek çok işinize yarayacak.
4. http://www.greenpois0n.com/ adresinden Greenposion RC6 'yı indirin.
5. İşi sağlama almak için bilgisayarınızı resetleyin, gereksiz programları kapatın. Antivirus'ünüzü kapatın.
6. Greenpoison zip dosyasını kolay bir yere açın.
7. iPhone'u kablosu ile bilgisayara bağlayın (usb hub kullanmayın, direk bağlayın)
8. iPhone'u takınca iTunes açılırsa kapatın.
9. iPhone'u kablosunu sökmeden kapatın. Kapatmak için üstteki power-sleep tuşuna 2-3sn basılı tutup ekrandaki uyarı sürgüsünü çekin.
10. Greenpoison'u çalıştırın. Çalıştırırken sağ klik administrator yetkisi ile çalıştır'ı seçin.
11. Ekranda başla tuşuna basın.
12. Şimdi sırası ile ekrandaki süre sayacını takip ederek;
- power butonuna basılı tutun (2sn)
- power'ı kaldırmadan home butonuna basılı tutun (10sn)
- power butonunu bırakın, home basılı kalsın (15sn)
- Bilgisayardan USB aygıtı tanındı sesi gelecek
- Butonları bırakın
13. Windows USB aygıt yazılımlarını yükleyecek
14. Greenposison üzerinde "Waiting for DFU..." yazısı kalkacak ve JAILBREAK butonu belirecek.
--- NOT: bu aşamada çok beklesenizde "Waiting for DFU" yazısı kalkmaz ise Greenpoison üzerinden RETRY tuşuna basın. JAILBREAK yazısı yine gelmez ise telefonu sökün, bilgisayarı resetleyip tekrar baştan deneyin. Bende 2. denemede olmuştu...
15. Greenposion üzerinde JAILBREAK yazısı belirince tıklayın ve bekleyin.
16. iPhone ekranında yazılar çıkacak, kayacak, resetlenecek vs.
17. iPhone açılınca ekrana yeni gelen LOADER programını açın
18. LOADER içinden INSTALL CYDIA seçeneğini seçin.

Video'da bu adımları izleyebilirsiniz:



GEÇMİŞ OLSUN :)

12 yorum:

  1. Merhaba. Benim Vodafone'dan aldığım İphone 4'üm var. Buna sizin videonuz yardımı ile Jailbreak yapmak ve en azından 2-3 ay hevesimi alıncaya kadar Jailbreak nimetlerinden yararlanmak istiyorum. Fakat bir forumda okumuştum Jailbreak yapılan cihazlar garanti dışına çıkıyormuş. Bunun için bana ne önerebilirsiniz ?

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, jailbreak yaparken telefonun çeşitli şekillerde baştan başlatılamayacak şekilde kitlenmesi olasılığı var. Bu kilitlenme durumlarının çoğuna çağre bulunarak telefon tekrar başlatılabiliyor ve RESTORE edilerek orijinal yazılımı geri yüklenebiliyor. Ben şimdiye kadar geri dönüşü olmayan bir durum ile karşılaşmadım. Ama bu böyle bir olasılık olmadığı anlamına gelmez. Bu konuda belli bir risk altına girdiğinizi unutmamalısınız.

    Fakat bir kere sağlıklı şekilde jailbreak yaptıktan sonra istediğiniz zaman yine iTunes üzerinden RESTORE yaparak telefonunuzu orijinal yazılımına geri çevirebilirsiniz. RESTORE işleminden sonra telefona jailbreak yapıldığının anlaşılmasının kolay bir yolu yok, ben servisteki kimsenin bunu anlamaya yetkin olduğunu düşünmüyorum.

    Yani bence garanti yanması hikayesi sadece korkutma olarak ortaya atılmış bir hikaye.

    Fakat yine hatırlatırım ki orijinal üretici tarafından onaylanmamış bir yazılımı yüklerken hata çıkma olasılığı tabiki vardır ve bu hatayı kendiniz gidermeden servise giderseniz garanti dışı işlem yapacaklardır.

    Ben mi? Ben kurcalamadan duramam, tabiki her jailbreak'i deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler aynı işlemleri ıpod touch 4g üzerinden uygulayabilir miyiz

    YanıtlaSil
  4. ekranda kayan yazılar var ama 3 5 dk oldu hala açılmadı telefon öyle bekliyor. Telefonun açılma süresi ne kadar?

    YanıtlaSil
  5. KAYAR YAZILARDAN SONRA UZUNCA SÜRE BEKLİYOR. SÜRE TUTMADIM AMA KAYAN YAZIYI GÖRDÜYSENİZ ZATEN JAILBREAK YAPILDI DEMEKTİR. BU AŞAMADAN SONRA AKSAKLIK ÇIKACAĞINI SANMIYORUM.

    YanıtlaSil
  6. hocam eline sağlık. benim bi sıkıntım war. bu programı kullanarak aynı işlemleri yaptım yanlız ekrandan dos yazıları çıktıktan sonra ananaslı bi resim war orayıda bitirdi rebooting yazıp kaldı.
    şimdi ise itunese bağladığımda recovery modda uyarı veriyor.versiyonu yükseltiyim dedim olmadı. restoreye bastım direk ondadaolmadı.. acil cvp verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  7. 3 gundur kafayi yiyecegim yardim eden de yok :) bende iphone 3g 4.2.1 surumu yuklu. redsnowu indirdim uygun olan ios4.2.1 i de yukledim ancak redsnow da browse yaptigim zaman hicbirsekilde dosya bulamiyorum.( nedeni windows 7 kullanmam olabilir mi ?
    lutfen bana yardimci olun jb yapmam gerekiyor , iphone kontaktlarimi sim carda yuklemem icin gerekli acilen yardim lutfen,,

    YanıtlaSil
  8. IPHONE 4 kazanmak İster misiniz? Milli Piyango İdaresi onaylı Çekilişle bu üç hediyeden birini kazanabilirsin.
    Aşağıdaki adrese girerek kayıt olun istediğiniz ürünü seçin ve çekilişe katılmaya hak kazanın.

    http://www.piyangola.com/davet-et/85004/61/3f520f13f7d64d56963ac50e604f75b8

    Arkadaşlar bir kişi sadece bir hesap çabilir. Aynı isimde ikinci bir hesap geçersiz sayılıyor bilginize...

    YanıtlaSil
  9. bu işlemi ıphone 3g içinde yapabilirmiyim acil olarak bilgi cevap verebilirmisiniz...

    YanıtlaSil
  10. Malesef iPhone 3G desteklenmiyor görünüyor..

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. My brother has gifted me iPhone 4S on my birthday. I am really enjoying using its nice features and applications. ucuz iphone 4

    YanıtlaSil