01 Ocak 2012

iOS 5.0.1 redsn0w 0.9.10b3 ile Jailbreak

Nihayet gün geldi! Bir kaç hafta önce @pod2g takma adlı iPhone kirici arkadaşımız kendi ipod 4G 'si üzerinde iOS 5.0.1 'i kırmayı basarmış ve sitesinde bir video yayınlamıştı. Aradan gecen zaman zarfında ayni yöntem ile iPhone 3GS, iPhone 4, iPod Touch 3G, iPod Touch 4G ve iPad 1 üzerinde testlerini yaptikca iyi haberleri bizimle paylaşmaya devam etti. Ancak A5 işlemcili modeller olan iPhone 4S ve iPad 2'de işler biraz zorlaştı. A5'leri kırmanın zaman alacağını anlayınca pod2g elindeki bilgileri redsn0w yazılımını geliştiren basarili bir gurup olan Chronic-Dev Team'e ilettiğini ve kendisinin A5 üzerine yoğunlaşmaya karar verdigini açıkladı.

Çalismalara hızla başlayan Chronic-Dev takımı geçtiğimiz hafta redsn0w 0.9.10 b1 sürümünü hazırlayarak piyasaya sürdüler. Ardından gelen bir kaç gün içinde b2 ve b3 sürümleri ile bir kaç ufak hatayı giderdiler. Ben bu yazıyı yazarken son sürüm olan b3'ü kullanarak kendi iPhone 4'ümü kırdım ve videoyu hazırladım.

Bu sefer biraz kısıtlı zamanım oldugu icin video istediğim kadar iyi olmadi ama temel süreci anlatmak için yeterli olduğunu düşünüyorum.

Lafı daha fazla uzatmadan iOS cihazlarınızı hazırlayın ki işe koyulalım.

Benim video'da kullandığım sistem:
Windows 7 64bit İngilizce
iTunes 10.5.2
iPhone 4 iOS 5.0.1 (Sim kilitsiz model)

Önemli Uyarı: Jailbreak işlemlerine başlamadan önce SIK SORULAN SORULAR bölümünü mutlaka okuyunuz. Jailbreak riskli bir işlemdir ve telefonunuzda geri dönülmez arızalar oluşturma riski vardır. 
Telefonunuz sim kilitli bir model ise yapacağınız her hangi bir güncelleme işleminin kilidi etkileyip etkilemeyeceğini iyice araştırınız. Bu konuda benim yeterli tecrübem olmadığı için size yardımcı olamayacağım.

Ön Hazırlıklar:

  • Eger bilgisayarinizda yüklü olan iTunes sürümü 10.5.2'den eski ise en güncel iTunes sürümünü indirin ve kurun. 
  • iOS sürümünüz 5.0.1'den aşağida ise iTunes üstünden iOS 5.0.1 'i yükleyin.

Jailbreak İşlemi:

  1. Redsn0w 0.9.10.b3 uygulamasını indirin. (alternatif link) Güzel haber bu sefer büyük ipsw dosyası indirmek gerekmiyor. Bu işlemleri MacOS üstünde yapacaksanız OSX uyumlu redsn0w'u için bu linki kullanın.
  2. Telefonu kablo ile bağlayarak iTunes ile yedek alın. Siz aksini ayarlamadıysanız iTunes'u çalıştırınca otomatik olarak telefonun yedeğini alır zaten.
  3. iTunes'u kapatın
  4. Redsnow' çalıştırmadan önce sağ kılik- özellikler menüsünden Windows XP uyumluluk kipinde çalışacak şekilde ayar yapın.
  5. Redsnow'u sağ klik - yönetici modunda (Run as Administrator) çalıştır seçeneği ile çalıştırın.
  6. Redsnow'da Jailbreak seçeneğini seçin
  7. Bu aşamada kablosunu sökmeden iPhone'u kapatın. Kapatmak için üstteki güç düğmesine 2 saniye basılı tutun ve ekrandan onaylayın.
  8. Simdi telefonu DFU moduna sokmak için sırası ile ve verilen süre kadar şu tuşlara basın:

    2sn - Power düğmesine basılı tutun, ardından power düğmesini hiç bırakmadan devam edin
    10sn - Power ve Home tuşlarına aynı anda basmaya devam edin
    10sn - Power tuşunu bırakıp sadece home tuşuna basmaya devam edin. 10sn sonunda tuşu bırakabilirsiniz.

    İPhone ekranında hic birsey değişmemesine rağmen Windows DFU modu sürücülerini yüklemeye başlayacak. Windows gerekli sürücüleri yükledikten sonra redsn0w kendiliğinden Jailbreak sürecine devam edecek ve telefona yazılım yükleyecek.
  9. Redsnow'da gelen ekranda install Cydia seçeneğini seçili bırakarak Next ile devam edin.
  10. Telefon ekranında bir çok yazi geçecek ve bu işlemler 5-10 kadar sürecek. Ben video'da buraları hızlı geciyorum fakat siz sabırla bekleyin.
  11. Telefon tekrar başladığında Jailbreak tamamdır. Yeni yüklenen Cydia uygulamasını çalıştırarak artık istediğinizi yapabilirsiniz.





Jailbreak'i başarı ile tamamladıysanız aşağıdaki işlemler ile devam etmek isteyebilirsiniz:

19 yorum:

  1. işlemın yarısında kapanıyor sebebi nedır

    YanıtlaSil
  2. @adsiz tam olarak ne zaman takılıyor? iPhone ekranına yazılar gelmeye başlayınca mı? Bir kere başladıysa takılmaz 10dk kadar bekletebilir ama devam eder genelde.

    YanıtlaSil
  3. yaptım ama servis yok uyarısı veriyor neden olabılır???

    YanıtlaSil
  4. teşekürler elinize saglık sn üstadım gayet güzel çalıştı ....birde sorum olacak ?flash player çalışmıyo onu nasıl çalıştırabilirim

    YanıtlaSil
  5. ÖNCELİKLE TEŞEKKÜRLER,BEN YAPTIM FAKAT SERVİ YOK YAZISI ÇIKIYOR.İPHONE 4 16 GB YURTDIŞI

    YanıtlaSil
  6. @Adsız Malesef senin telefonun büyük ihtimalle sim kilitliymiş. Sim kilidini kırmak tamamen ayrı bir olay. SIM KILITLI telefonları asla iTunes üzerinden güncellemeyin! SIM KILIDI kırmayı ben bilmiyorum. Tekrar kırabilirmisin onuda bilmiyorum, bu konudan anlayan bir telefoncuya gitmeni öneririm.

    YanıtlaSil
  7. çok saollasın yeni yıl hediyesi gibi oldu =)

    YanıtlaSil
  8. pek anlamadım da 4s ıcın b3 ile jailbreak oluyormu acaba

    YanıtlaSil
  9. keske bu uyari yapsaydin sim kilitliler icin...sictik

    YanıtlaSil
  10. @Adsız Sim kilitli telefon alma riskini göze alan birinin bunları bilmesi gerekiyor aslında. Yada sana satan kişinin seni şiddetle uyarmış olması gerekiyordu. Ben sayfada bir çok uyarı koyuyorum, sağ üstte ÖNEMLİ UYARI sık sorulan sorular bölümünde de bu uyarı var. Şimdi jailbreak yazısına da ekledim ama malesef senin için geç kaldık..

    YanıtlaSil
  11. çok gariptirki hiç bir redsnow windows linki çalışmıyor, yoksa gene bende mi sorun var... =))

    YanıtlaSil
  12. @KeShhh ben iki linkide denedim ikisi de çalıştı şimdi. DNS olarak Comodo'nın DNS'lerini kullanıyorum, ondan olabilir mi acaba? http://www.comodo.com/secure-dns/switch/

    YanıtlaSil
  13. ipod da da ipsw gösteermemize gerek yok değil mi?

    YanıtlaSil
  14. cihazım iphon e4 16 gb sorgulamada YOLCU BERABER KAYDEDİLEN CİHAZ geçiyor. JB yapmak istiyorum ancak simlock mu değilmi bilemiyorum ayrıca baseband sorunu oluyormu daha önce 3g si beni çıldırtmıştı da...
    teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cihazınız şu anda jailbreak'li değilse ve sim kartınız da normal operatör sim kartı ise kilitli bir cihaz değildir.
      Jailbreak'li olup olmadığını anlamak için programlar arasında CYDIA varmı diye bakabilirsiniz.
      Sim kartınızda sizin taktığınız kart ise zaten biliyorsunuz..

      Sil
  15. pc'den jb içine nasıl gire bilirm dosya atmak vs. işler için teşşekurler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pc'den jb içine nasıl gire bilirm dosya atmak vs. işler için teşşekurler...

      >ifunbox yada itools programları işini görür...

      Sil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil